התקנת שקע תלת פאזי

אם קפץ לכם הפיוז והחשמל הפסיק לפעול בעת שלדוגמה המזגן, מכונת הכביסה והתנור עבדו, זה סימן שהגיע הזמן להגדיל את חיבור החשמל בבית ולהתקין שקע תלת פאזי. המאמר יפרט כל מה שצריך לדעת כדי שלא יקפוץ לכם הפיוז.

מהו שקע תלת פאזי?

בכל בית בישראל מקבלים את אספקת החשמל מחברת החשמל באופן סדיר וגודל חיבור סטנדרטי של 25 אמפר. גודל זה בהחלט מספיק לאספקת חשמל ממוצעת בבתים שלהם: מכונת כביסה, מקרר, תנור ועוד. אספקת חשמל כזו מכונה מערכת חד פאזית. עם זאת, צריכת החשמל השתנתה לאורך השנים כמעט בכל בית ומשפחות רבות אינן מסתפקות במערכת המבוססת על 25 אמפר בהם למעשה  240 וואט לאמפר.

התקנת שקע תלת פאזי מגדיל את צריכת החשמל ומספק חשמל של 40 אמפר כאשר הוא מחולק ל-3 פאזות לכל הדירה, ובדירות חדשות מותקנת מראש מערכת תלת פאזית.

לחצו על הקישור לקבלת על החלפת שקע חשמל רגיל

התקנת שקע תלת פאזי

מדוע צריך להתקין שקע תלת פאזי?

הסיבה לכך שצריכת החשמל עלתה ואנו זקוקים להגדלת כמות החשמל היא השימוש במספר מכשירים יחדיו או שימוש במכשירים הזוללים יותר חשמל. למשל, התנור צורך כ-9 אמפר, המזגן כ-10 אמפר ומכונת הכביסה כ-15 אמפר. תפעילו את שלושת המכשירים בו זמנית כאשר השקע הוא חד פאזי והפיוז יקפוץ, מכיוון שביחד הם צורכים 34 אמפר. מכשירים כאלו ונוספים כמו: דוד חשמל, קומקום חשמלי, מכשיר לטיהור המים, כיריים חשמליות וכד' זוללים כמות גדולה של חשמל כאשר הם מופעלים באותו הזמן. הפתרון לאספקת חשמל תקינה ללא ניתוק הפיוז היא התקנת מערכת תלת פאזית. הגדלת אספקת החשמל מעניקה לנו נוחות רבה. אפשר להפעיל את מכונת הכביסה, לאפות בתנור ולהדליק מזגן מבלי לחשוש שהמכשירים יתנתקו ויפסיקו את פעולתם.

איך עושים את זה?

כדי להתקין שקע תלת פאזי ולעבור ל-40 אמפר צריך את אישור חברת החשמל. ניתן להזמין את השירות שבו יגיע עובד החברה לחבר ולהגדיל את האמפר בפיוז הראשי. אך קודם כל צריך הכנה של חשמלאי מורשה ומקצועי שיחליף אותו. בבתים בהם כבר קיים חשמל של 40 אמפר יש צורך רק להזמין את החיבור לתלת פאזי.

החשמלאי יבצע בדיקה כללית של כל החשמל בבית כולל אביזרי חשמל כמו גופי תאורה כדי לבדוק את תקינותם. הוא יחליף את הפקק הראשי ואת הפחת ובמידה ויש צורך יחליף את כל הלוח חשמל. בדרך כלל אין צורך בהחלפת חוטי חשמל כאשר מתקינים שקע תלת פאזי. בנוסף החשמלאי יערוך בדיקת הארקה כדי לוודא שהיא תקינה עפ"י התקן ויזמן את נציג חברת החשמל כדי לערוך ביקורת על התקנת השקע התלת פאזי.

חברת החשמל מאשרת

חברת חשמל היא הגוף המפקח ומבקר את מערכות החשמל והאספקה בכל בית חדש או ישן בישראל. החשמלאי מכין את התשתית לשקע התלת פאזי וחברת החשמל צריכה לבדוק את תקינות השינוי ולאשר. כדי להזמין את המעבר לתלת פאזי צריך להגיש לחברה בקשה בה תפורט התוכנית החדשה, כמה אמפר, היתר בנייה במבנה חדש, מועד משוער להפעלתו וכיו"ב. חברת החשמל צריכה לאשר את החיבור תוך שבוע-שבועיים ולתת מידע כמה זה יעלה לכם. רק לאחר האישור הזמינו חשמלאי להתקנת שקע תלת פאזי. כחודש לאחר התשלום לחברת חשמל ולאחר שהחשמלאי התקין את השקע יגיעו מחברת החשמל לביקורת. הביקורת למעשה היא על התקינות ועבודתו של החשמלאי. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לבחירת חשמלאי מקצועי, מיומן ובעל ניסיון שכבר הרכיב בעבר מערכת כזו. ויותר חשוב שיהיה לו רישיון לעסוק בעבודות חשמל.

צרו קשר עכשיו
050-999-5224
ניתן ליצור קשר באמצעות מילוי הטופס המופיע למטה