החלפה והוספת שקע חשמל

כדי להוסיף שקע ונקודת חשמל תזדקקו לחשמלאי מוסמך, אך ניתן גם להחליף שקע לבד כאשר מקפידים על הכללים. המאמר יפרט כיצד לעשות זאת לבד ומתי יש צורך בחשמלאי.

אם אתם בעלי חוש טכני, עשו זאת בעצמכם

החלפה הוספת שקע חשמל זו פעולה פשוטה אם אתם בעלי חוש טכני ונוקטים בכל אמצעי הזהירות, ורק במקרים בהם מסתבכים הזמינו חשמלאי מוסמך. מתי רצוי להחליף את השקע? אם השקע אינו תקין, לא פועל, ישן או שאתם רוצים שקע כפול או משולש. בראש ובראשונה עליכם לנתק את המפסק הראשי ולהפסיק את החשמל בבית. פרקו את השקע באמצעות הברגים אליו הוא מחובר והוציאו אותו מהמקום בעדינות מכיוון שהוא מחובר לחוטי חשמל. רשמו על דף איזה חוט מחובר ולאן כדי שיהיה קל לחבר אותם לשקע החדש. הסירו את החוטים והכניסו אותם לחיבורים של החדש תוך הידוקם. קפלו את עודף החוטים מאחורי השקע כדי שתוכלו להבריגו למקום. בהברגה יש להדק אותו לקיר באופן יציב. לבסוף חברו חזרה את אספקת החשמל לבית ובדקו את תפקודו על ידי חיבור מכשיר חשמלי אליו.

אם אתם מחפשים חשמלאי להתקנת שקע תלת פאזי, אנו מבצעים גם עבודה זו. לחצו על הקישור למידע נוסף

החלפה והוספת שקע חשמל

פתרון בעיות במהלך ההחלפה

יש להתאים את גודל השקע לקופסא הקודמת ולבדוק שהחורים בהם נמצאים הברגים מתאימים לה. הפתרון הוא לקחת את השקע לחנות חשמל ולהחליפו לשקע חדש באותו גודל. במידה והחוטים שבקיר אינם תקינים, שרופים או ללא בידוד, חובה להחליפם. זוהי עבודה שרק חשמלאי מוסמך יכול לעשות. אפשרות נוספת היא שהחוטים קצרים ולא ניתן למשוך החוצה את השקע הישן. גם במקרה כזה יש להזמין חשמלאי. אם החוטים ארוכים מדי ניתן לקצר אותם בזהירות. בנוסף, כאשר עולה צורך להחליף את הקופסא המותקנת בקיר כדי להגדיל לשקע כפול או משולש יש להיעזר גם בחשמלאי. חשוב לשמור על הביטחון כאשר מחליפים שקע באופן עצמאי ולהודיע לכל בני הבית שלא ירימו את המפסק הראשי עד לגמר ההחלפה.

התקנת שקעים ונקודות חשמל

בעת שיפוץ או כניסה לבית חדש יש לתכנן את מיקום נקודות החשמל כדי להתאימן למכשירים גדולים כמו: מקרר, מכונת כביסה ותנור. בשאר החדרים התאמת השקעים יותר גמישה וצריכה להיות מותאמת כך שיהיה לכם נוח. את התקנת השקעים ונקודות החשמל יבצע חשמלאי מוסמך שאתו גם ניתן להתייעץ על מיקום השקעים. למשל, במטבח רצוי להתקין שקע מתחת לכיור עבור גורס אשפה או מדיח כלים.

התקן של חיבור שקעים הוא כ-40 ס"מ מהרצפה ובחדרי השינה אפשר גם 50 ס"מ או יותר כדי שיהיו מעל השידה. בסלון רצוי להתקין מספר שקעים. למשל, לטלוויזיה שקע משולש ויותר. בנוסף, וודאו שהחשמלאי גם יתקין לכם שקע כוח. זהו שקע המתאים למכשירי חשמל גדולים ומעביר חשמל מלוח החשמל ישירות למכשיר. שקע זה מונע נפילת מתח בבית או באחד האזורים שלו ויש לחצוב אותו בקיר

התקנת שקעים בחדר הילדים

שקעים בחדר הילדים צריכים להיות בטיחותיים ומכוסים. ישנם פקקים מיוחדים מפלסטיק הנכנסים לחורי השקע וסוגרים אותו כך שילדים קטנים לא יכניסו אליהם חפצים שונים ויתחשמלו. ישנם גם שקעים עם מפסק בטיחותי וניתן להשתמש בהם בצורה בטוחה. גם את השקעים הנמוכים בסלון ושקעים בחדר הרחצה וליד כל מקור מים יש לסגור עם פקק. כמו כן, העדיפו להשתמש ביותר שקעים מאשר במפצלים. כשמחברים כמה מכשירים לאותו מפצל זה יוצר עומס. בבתים עם שעון שבת יש להימנע מחיבור של כל השקעים לשעון ולהשאיר את חלקם מחוברים לשקעים הרגילים מבלי לכבות את המכשירים כדי לא ליצור עומס בחשמל.

צרו קשר עכשיו
050-999-5224
ניתן ליצור קשר באמצעות מילוי הטופס המופיע למטה