התקנת גוף תאורה

התקנת גופי תאורה בבית ובגינה

התקנה או החלפה של גופי תאורה צריכות להיעשות בידי חשמלאי מוסמך, מסיבות בטיחותיות, ואין להתקין אותם לבד גם אם יש לכם ידע בחשמל. המאמר יבהיר את הסיבות לכך ויפרט על גופי תאורה נפוצים בבית ובגינה.

סוגי גופי תאורה

  • ישנם כמה סוגים של גופי תאורה:
  • גופים תלויים הנתלים מהתקרה כמו שנדלירים או נברשות.
  • גופים צמודים על הקיר או התקרה בחלל קטן ובעיצוב כמו: ספוטים ומנורות לד.
  • גופים שקועים בקיר או בתקרה
  • גופים עצמאיים כמו מנורות עומדות ומנורות שולחן.       

למעט הגופים העצמאיים, התקנת גוף תאורה חייבת להיעשות באמצעות חשמלאי מכיוון שיש צורך בכלי עבודה. שימוש בכלי עבודה בצורה לא מקצועית יכול לפגוע בחוטי החשמל ובגוף התאורה. מעבר לכך, לעיתים יש לחצוב בקיר עם מקדחה או להתאים את גוף התאורה לסוג הקיר לפי הגודל והמשקל שלו. גופים שהם צמודים לקיר או תלויים יש להתקין על בטון או גבס. לעומת זאת, שנדלירים ונברשות כבדות לא מומלץ לתלות על תקרת גבס. החשמלאי בקי בהתקנתם והוא לא יפגע בחוטים.

התקנת גוף תאורה

כיצד חשמלאי מתקין גופי תאורה?

כאשר אתם מחליפים מנורה בבית יש לנתק את הזרם הראשי גם בפעולה פשוטה זו, על אחת כמה וכמה בהתקנת גוף תאורה. החשמלאי מנתק את הזרם עד לנקודה בה הוא מתקין את גוף התאורה כדי שיוכל לקדוח. הוא יסמן את מקום הקידוח ויזהר לא לפגוע בחוטי החשמל ובצינור המוביל אותם. בתקרה הוא יתאים את הדיבלים לסוג שלה ויבריג היכן שצריך כאשר הוא מחבר גוף תאורה באופן צמוד. הוא יחבר את חוטי החשמל לגוף התאורה בצורה בה הם צריכים להיות ויבריג. בין הדברים החשובים שאליהם חייב לשם לב כשמתקינים גוף תאורה הוא לוודא שמחברים את כבל ההארכה, בהזדמנות זו יש לוודא שמבצעים בדיקת הארכה תקופתית אחת לכמה שנים.

בעת התקנת גוף תאורה שקוע בתקרה או בתוך קיר גבס הוא קודם כל יבדוק אם המקום מתאים לקבלת חשמל מהקיר. תאורת לד או פלורסנטים יותקנו בתוך אלומיניום. למעשה הלד יותר חסכוני מפלורסנט ומומלץ יותר. בהמשך, החשמלאי ימדוד, יחתוך ויקדח בקיר הגבס כדי להעביר חוטי חשמל מוסתרים. הוא ימדוד ויחתוך את פס הלד ויחבר בין המגעים. לאחר מכן הוא ידביק בתוך האלומיניום וידביק את גוף התאורה אל השקע שיצר בקיר.

גוף תאורה ליד מקור מים

כאשר חפצים בתאורת גינה או תאורה בחדר הרחצה יש לנקוט בזהירות בעת התקנתם ומיקומם במקום לח ורטוב. בגינה עלול לרדת גשם ובחדר הרחצה מתקלחים ולכן גוף התאורה חייב להיות מוגן ממים ובמתח נמוך של כ-12 וולט. בחדר הרחצה אסור גם לתלות גוף תאורה מעל המקלחת או האמבטיה מטעמי בטיחות.

רצוי להכין תשתית חשמל בגינה בעיקר אם משפצים או נכנסים לדירה חדשה. החשמלאי יתקין את צנרת החשמל ומכיוון שזוהי עבודה מסובכת שצריכה להגן עלינו ממפגש עם מים וחשמל, הוא חייב להיות בעל רישיון והסמכה לעבודות חשמל. כאשר יורד גשם אין אטימות מלאה בקופסת החשמל ולכן העבודה מחייבת איש מקצוע. יתרה מכך, יש להעביר את צינור החשמל מתחת לאדמה ולהתקין מפסק ראשי נוסף בגינה כדי שינתק את החשמל במקרה של קצר ובשאר הבית לא תהיה הפסקת חשמל.

אילו גופי תאורה נבחר לגינה?

את גופי התאורה בגינה יש למקם במרפסת, פינת הישיבה, ליד הבריכה, בכניסה ובשביל המוביל לבית. תאורת נוי היא מרשימה ומאירה את הפרחים והצמחייה. לעומתה, תאורת מבנה נותנת דגש לעיצוב וניתן לתלות ספוטים או פרוז'קטורים כדי לכוון אותם לאזורים הרצויים. בשביל ניתן להתקין גופי תאורה עומדים שיאירו אותו בצורה מרשימה ורומנטית. תאורה חזקה מדי לא תבליט את העיצוב והיא צריכה להיות אינטימית יותר. חשוב שהחשמלאי יתקין מתגים בכל אזור כדי לא להדליק את כל גופי התאורה בגינה בבת אחת.

צרו קשר עכשיו
050-999-5224
ניתן ליצור קשר באמצעות מילוי הטופס המופיע למטה